Tre av varje

Det cirkulerar en lista på många bloggar och jag är faktiskt också lite sugen på att komplettera med min. Så här kommer den. Jag har liksom listat det som jag känner för tillfället...just NU! Så om jag gör den om en vecka så kanske listan har ändrat sig.

Tre saker som skrämmer mig:
Våldet som ökar i samhället.
Att fler och fler människor mår dåligt psykiskt och att det ofta går längre ner i åldrarna.
Tanken på att ngt ska hända min familj.

Tre personer som får mig att skratta:
Lilla snuttan
Min make T
Måste det vara personer? 3-åringar över lag är roliga att lyssna på.

Tre saker jag älskar:
Lilla snuttan (men hon är ingen sak iof!)
God mat
Kläder
Skor och väskor

Tre saker jag hatar/jag hatar inte - jag ogillar:
Trasiga bilar (bilar ska liksom rulla utav sig själv!)
Sura kärringar på jobbet som gnäller om att det var bättre förr....(ogillar dem inte hatar!)
Höga höjder...hatar höga höjder!

Tre saker jag inte förstår:
Varför går bilar sönder?
Pessimister - varför är en del människor så oerhört enkelspåriga?
Ondskan som finns omkring oss i världen

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
Mina papper som ligger i högar
Makens dator
Makens papper som ligger i högar.

Tre saker jag gör just nu:
Bloggar
Tittar på Barnkanalen
Dricker kaffé.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Resa mer i världen
Köpa en cabriolet
Fira 90 år (tror jag, beroende på mitt hälsotillstånd!)

Tre saker jag kan göra:
Gå fort - eller jag snarare springer fram - kan inte gå sakta
Sminka andra
Vara en bra mamma åt lilla snuttan

Tre saker jag inte kan:
Köra motorcykel
Klättra upp i höga torn/höjder för att se på utsikter
Byta däck på bilen

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Sissel Kyrkjebö
Dig själv och vad du känner
Även på andra människor - var lyhörd!

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Köra motorcykel
Tapetsera
Lära mig att snickra

Tre favoriträtter:
Italiensk mat
Grekisk mat
Plankstek

Tre personer jag utmanar:
Jag utmanar Er ALLA!

//Mia

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag instämmer i det där med trasiga bilar. De ska rulla framåt (eller bakåt även om jag hatar att backa), inte behöva tankas och besiktigas och allt det där tjafset. Usch.

Postat av: Jim

Jag gillar idén. Tack för tipset!

2007-04-25 @ 10:13:58
URL: http://www.jimweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback