Dagens make up

Pga att jag bara går hemma och släpar så har jag ingen direkt snygg klädsel att visa upp. Förresten regnar det och jag har ingen  lust alls att gå ut.
Däremot kände jag för att exprimentera lite med sminket som finns hemma.

♦ Som alltid så lägger jag en primer i ansiktet. Primern som jag använder är Mac's Prep + Prime.
♦ Sedan lägger jag alltid en concealer under ögonen samt vid näsvingarna för att ljusa upp mörka områden. En primer används på ögonlocken för att få ögonskugga att fästa och sitta hela dagen lång. Jag har använt mig utav Nars Eyebrightener (en recension kommer så småningom).
♦ Laura Mercier's Mineral Powder spf 15 har jag buffat på med en tät borste i cirklande rörelser.
♦ För att få den sotiga looken har jag använt Laura Mercier's Mineral Eye Powder i färgen Asteroid. Till en början lägger jag ett "streck" så nära den övre fransraden som möjligt, för att sedan sudda skuggan uppemot globlinjen. Vid ev. skavanker och justeringar tar jag Mineral Powder spf 15 för att "sudda" och justera.
♦ En highlighter i form av Mac's ögonskugga Shroom läggs i den inre ögonvrån för att öppna upp ögat lite.
Mac's ögonpenna Engraved används på övre fransraden, samt på nedre inre fransraden. Pennan suddas med en tops för att få den sotiga looken. Jag fixerar sedan pennan med skuggan Asteroid.
Mascaran Masterpiece Mascara från Maxfactor används i flera lager.
Tenderling från Mac läggs på kindens äpplen (den bulliga delen på kinden)
Ett neutralt läppstift i form av Nude Lips från Laura Mercier på läpparna.

Jag gillar den sotiga looken med mycket ögon och neutrala läppar.

Några länkningar orkar jag inte med nu. Kanske kommer lite senare ikväll.
//Mia

Som alltid kan ni klicka på bilden för att förstora!

Kommentarer
Postat av: Annie

Snyggt som bara den!! :) Måste testa sotade ögon... Är bara rädd för att det blir för mycket på mig.

Postat av: Mia

Annie: Nej då! Det blir säkert bra! Pröva och öva...:)

2007-08-12 @ 20:47:41
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback