Testat - Clinique High Definition Lashes

image245Under några veckors tid har jag nu testat Cliniques High Definition Lashes.

Denna mascara ska ge både voylm och längd.
Borsten är formad som en kam som separerar fransarna samt som en "vanlig" borste som ger volymen och längden, som kan ses på bilden.

Ärligt talat vet jag inte vad jag tycker om denna mascara. Jag har troligtivs inte fått in snitsen med appliceringen.
Jag tycker att mina fransar blir tjocka och klumpiga...

LipGloss Bitch har även testat denna mascara och hon ger den ett medelbetyg.

Jag får nog säga detsamma. Mascaran upplevs som svår att applicera, får piggarna i ögat, och jag tycker att fransarna blir klumpiga och inte alls fina. Jag känner att detta är en mascara man måste öva sig länge på för att få till den. 3 veckors användande tycker jag kanske att jag borde fått in snitsen.
Men något som är positivt är att mascaran sitter där den ska sitta hela dagen och inte under ögat som den brukar göra på mig efter en dags mascarabärande.

Betyg: 3/5

Nej, ngt toppenbetyg blir det inte, men jag ska ge mascaran en chans till.

//Mia

Bild: Clinique


Kommentarer
Postat av: Sassy

JAg håller med dig, det blev inte särskilt snyggt när jag använde den mascaran, utan den satte sig som klumpar på fransarna!

Postat av: LipGloss Bitch

Visst är det trist, mascaran i sig är ju jättebra. Testa med en annan borste fick jag som råd, men man orkar ju liksom inte :) då letar jag hellre vidare.

2007-07-31 @ 10:26:51
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Mia

Sassy: Nej, fransarna blir jätteknepiga!
LipGlossBitch: Ja, jag letar också vidare, tycker inte man ska behöva exprimentera med borstar av olika slag.

2007-07-31 @ 11:24:43
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback