Skotankar

Det är inte bara svägerskan som går och funderar på skor och väska till diplomeringen. Jag tänker i tre banor:

1) Jag köper en typ av sko som passar klockrent till klänningen. Till expempel de här två från Scorett



2) Jag köper en snygg sko som fungerar ihop med klänningen men som kanske främst är en finare vardagssko. Till exempel de här två.



3) Jag använder samma skor som jag hade på studentbalen. Det vore väldigt praktiskt att ta dem eftersom klänningslängden ska mätas med skor. Ska jag ta variant 1) eller 2) måste jag chansa lite på längden. Ta till lite extra och eventuellt lägga upp klänningen ytterligare.

Självklart funderar jag även kring svägerskans skoval. Har hittat två godbitar på Scorett. Båda paren skulle kunna göra sig bra ihop med broderierna på hennes klänning. Dock beror det självklart på hur guldiga/gula broderierna visar sig vara.

Bilder är lånade från Scoretts hemsida

//T

Uppdaterat med foto på balskorna

Kommentarer
Postat av: Smartasmia

Härligt dilemma. Tror nog att du ska ta dina "gamla" - de låter jättefina. OCH då har du ju all möjlighet att förära dig ett par somriga "vardagsskor" lite senare (läs när affärena svämmar över av fina skor) och du behöver inte tänka på klänningen med matchning av skor till. Tjipp - och tack för din fina kommentar:-)

Postat av: Debbie

öööööh.. svårt! :) Kör på vad hjärtat säger! Är man kär i en sko så är man!

2007-03-10 @ 22:44:23
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Malena

Hej! Vilken underbar Söndag det är idag. Solen tittar fram och det är vår i luften. Hoppas att du ställer upp i Söndagshälsoutmaningen.
Kram Malena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback