MiTe testar times two

Jag har testat Vincent Longos the curl mascara i färgen Black som jag köpte på den ökända Göteborgsresan. Dessutom Nars glitter pencils i färgerna Roxbury (silvergrå penna med silvrigt glitter) och Area (svart med guldglitter) som sambon var så snäll och köpte i Charleston.

Jag gillar mascaran, skarpt. Det ger väldigt fint böjda och separerade vardagsfransar jag vet inte om jag tycker att den lämpar sig speciellt bra till fest, jag har inte provat än. Jag lägger på två eller tre lager och det ser naturligt ut. För mer wowfransar krävs det en hel del lager! Mycket bra vardagsmascara enligt mig! Dock tycker jag fortfarande att det är lite tidigt att veta hur den håller i längden, blir den till exempel väldigt törr och/eller klumpig efter 2 månader? Det återstår att se...
Vad det gäller glitterpennorna har jag bara provat area än så länge (spetsen på roxbury gick av på hemvägen och jag har fortfarande inte kommit ihåg att köpa en stora vässare). Jag tycker att tanken bakom pennorna är god, det blir väldigt fin effekt även om jag gärna skulle vilja att glittret framträdde något mer. Tyvärr tycker jag att både penna och glitter sitter lite dåligt, jag måste till exempel fylla i efter att ha böjt fransarna. Jag som är ett litet glitterfreak (med måtta) fördrar nog ändå att använda en svart kajal och sedan lägga på glittret för sig till exempel genom Pop's glitter eyeliner eller Make up stores twinkle eyeshadow. Då både sitter maken bättre och man ju dessutom bestämma exakt var och hur mycket glitter man vill ha.

Nars glitterpencil 1Nars glitterpencil 2
På de här bilderna jag jag lagt 2½ lager mascara och använt Make up stores ögonskugga bloom som bas.

Betyg då? Ja, mascaran får en 5a för vardagsmascara men en 3a som totalt sett eftersom den inte är så mångsidig. Dock kan jag nästan garantera att det kommer så följa med mig ett bra tag framöver! Pennorna får varsin 2a, för liten glittereffekt med tanke på allt glitter som efter en dag ligger under ögonen.
image56 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback