Testat - Mascara från Laura Mercier

image147I måndags inhandlade jag en ny mascara...Det blev Laura Mercier's Thickning and Buildning Mascara. Jag valde att inte köpa den vattenfasta varianten.

Omdöme:
Utseendet på hylsan upplever jag dock som lite tråkig...endast brun och inget därmer. Kanske kan upplevas som enkel och ren, men trist, enligt mig. Men så kanske det är Laura Mercier's grej...utseendemässigt är henne förpackningar inte jätteroliga.

Borsten är stor och tät. Tätheten gör att borsten separerar fransarna väl. 
För mina fransar som är asiatiska så upplever jag att borsten är lite för stor. och lite för tät.  Men för dem som har längre fransar så tror jag att det är en ganska bra borste.
Att applicera själva mascaran på fransarna är enkelt och smidigt, borsten glider lätt och färgar fransarna.
Vill man dock ha mycket mascara för den där extra party-effekten med mycket volym och uppbyggnad av fransarna, så får man applicera många lager och då menar jag verkligen många. Det blir ingen större effekt med endast två lager mascara. Däremot tycker jag att det är en bra vardags-mascara som ger färg och lätt effekt av täthet.

Jag applicerar min mascara tidigt på morgonen till sent på kvällen. Hållbarheten är väl inte det optimala...eller också är det något jag gör fel. Jag upplever att fransarna tappar täthet och tjockhet efter dagens gång och jag tycker också att jag har lite under ögonen som jag får torka bort titt som tätt.

För det resultat som det blir upplever jag att priset är för dyrt, 220 kr.

Så mitt omdöme blir:
3 av 5 möljliga

Att det blir 3 är för att jag upplever den som en bra vardagsmascara.

//Mia

Bild: Cow Parfymeri

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag gillar Luras skuggor och andra produkter skarpt men jag har inte testat mascaran.
Älskar Cow det är som en enda stor godisbutik :)

Postat av: Mia

Helena, jag tycker att de är super LM's produkter...:)

2007-05-04 @ 21:06:20
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback