Astrid Lindgrens värld


image211

I fjol var familjen på
Astrid Lindgrens värld. Vilken upplevelse! Lilla snuttan har i extas. Vi har aldrig sett henne springa så mycket. Fram och tillbaka och tillbaka igen och så det och så det....hon ville se allt. Hon var jättenöjd över besöket och pratade om det länge.

Iår var vi sena med bokningen eller rättare sagt, vi hade glömt bort det. Och ett tag såg det riktigt mörkt ut...men jag gav mig inte. Jag skulle dit!! Det var helt enkelt så....

Igår har jag suttit och kollat boende online och även boka online...Jag hittade ett ställe som verkade okej...och HURRA! en stuga fanns ledig. Men först tänkte jag att jag skulle höra med maken om han tyckte det verkade okej han också...så under den korta tiden som jag väntade på att han skulle ringa upp mig så försvann stugan. NEJ! Typiskt! Skit och alla andra svordomar som jag kan.
Så jag fick snällt lyfta luren och slå en pling. Troligtvis lät jag hur desperat som helst.  Som tur var så fanns det EN stuga kvar det datumet som vi ville dit och den tog jag på direkten...

Så i sommar bär det återigen av till Astrid Lindgrens Värld.

//Mia

Banner från ALV

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åhh vad roligt :) Då kanske vi ses i folkvimlet, jag bor nämligen i Vimmerby (jobbar dock mycket i huvudstaden o Gbg - kan bli lite väl litet här på vintern..) Det är inte Björkbacken ni ska bo på? :) Min chef äger inte bara reklambyrån jag jobbar på utan också Björkbackens Camping. Det är mysigt här nu kan jag lova. Hoppas ni får trevligt!

2007-06-15 @ 11:11:01
Postat av: Mia

Jessica: Jo, det är faktiskt Björkbacken vi ska på bo, fast i stugbyn. :)

Postat av: Jessica

Då får ni det bra :)Glöm inte badkläderna! Trevlig blogg du har förresten, här är jag inne o tjuvläser ibland... :)

2007-06-15 @ 13:38:02
Postat av: Kerstin

Jag älskar allt som har med Astrid att göra :)

2007-06-15 @ 14:42:38
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jessica, vi ska absolut inte glömma badkläderna, lovar! Trevligt att du gillar vår blogg, du är så välkommen att läsa så. :)
Kerstin: Hon var en underbar författare!

2007-06-15 @ 22:49:59
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: Loppanlej

Härlig semsester! Vi tittade på resor igår, men kom aldrig fram till vart vi ville åka...

2007-06-16 @ 19:02:57
URL: http://loppanlej.blogspot.com
Postat av: Mia

Loppanlej: Åh, vad skönt med resa! Ni får söka vidare!

2007-06-16 @ 19:30:14
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback