Mitt liv i 2:a och 7:a

Söta och trevliga Loppanlej har utmanat mig att se mitt liv i årtal som slutar på 2:a och 7:a. Otroligt klurigt, vi får se vad jag kommer ihåg.

1977
1 år gammal och kommer inte ihåg så otroligt mycket.

1982
Jag har börjat förskolan, fått glasögon och dessutom är jag tvungen att ha en lapp för ena ögat, så jag är enögd. Har dessutom en lillebror som är 1 år och han gillar definitivt inte. Jag ville ju ha en storebror!!

1987
Mellanstadiet, min fröken hette Gertrud. Jag var otroligt redig och snäll som elev och som barn också. Fick alltid sitta brevid "bråkstakarna" i klassen för att "lugna" ner dem. Jag har börjat spela fotboll, tror att jag är hästintresserad och vill gå på ridskola, men jag började aldrig. Fotboll däremot var jätteroligt! Jag började även läsa lite mer vuxenböcker som Agatha Christie och liknande, älskade att läsa, lånade på bibliotek ofta. Nej, inte direkt jätteintresserad utav grabbar ännu.

1992
Wow, första året på gymnasiet, så coolt!! Massor av killar och som är äldre och som jag aldrig har sett, bara att spana!! Men att jag skulle närma mig ngn kille för att börja prata - det skulle jag aldrig våga. Jobbigt att vara på gymnasiet, jag måste ju plugga och det är jag inte så jäkla bra på faktiskt. Lat i skolan, men jag är ändå där på lektioner. Skolkar aldrig. Träffar många nya kompisar som kommer från andra skolor i klassen, jätteroligt (de umgås jag fortfaranade med!). Slutar med fotbollen, eftersom det började ställas fler och fler krav, mer träning och mer matcher.

1997
Har nu varit tillsammans med T i 2 år. Vi är är även sambos i en 2-rumslägenhet. Läser engelska på våren på högskolan och på hösten börjar jag med ngt som heter lingvistik. Maken och jag har även skaffat oss en liten Otto - en golden retriever som är urgosig, vår lilla unge!! Den enda motion jag utför är aerobics och stepup, annars är det ju promenader med Otto.

2002
Vi har precis flyttat in i vårt hus på landet som behöver en totalrenovering iallafall inomhus. Läst 1 år på sjuksköterskeprogrammet. Och jag tycker att det är superkul! Jag och T GIFTER OSS!!! Ett hemligt bröllop med endast våra familjer närvarande och de fick reda på det 1 vecka i förväg. Våra vänner blev väl inte jättelyckliga över att inte fått vara med, men jag tror att vi skapade en trend, fler gjorde som vi. Dock hade vi urkul när vi planerade detta. Börjar ett nytt sommarjobb på sjukhuset i närheten. Blir gravid på hösten/vintern.

2007
Vi fortsätter att fila på vårt hus, ska fortsätta med ommålning och brädfodring utomhus i sommar. Jag och maken har varit gifta i 5 år. Herrejösses, tiden går!! Jobbet rullar vidare som vanligt. Motion är jag otroligt lat med. Snart i maj ska vi till Cypern, svärmor bjuder för att hon fyller jämt, snällt! Sedan vankas det 4 veckors semester. Hösten finns inga som helst planer för ännu.

Nu vill jag veta lite mer om: Rouge, MakeUpYourMind, Mary, Vera, Mia.

//Mia


Kommentarer
Postat av: Smartasmia

Underbar läsning:-) Tack för utmaningen, men fröken Annie (enterAnniesWorld) hann före och jag jobbar just nu med min lista. Blev däremot utmanad av din goa kollega Tess att visa innehåll i min väska..och det kommer så småningom:-) tjipp så länge

Postat av: Annie

Spännande läsning!
Så kul att ha hus... Men det är mycket jobb förstås.

2007-03-19 @ 10:59:34
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Åh, den där ska jag göra...

2007-03-19 @ 11:09:38
Postat av: MakeUpYourMind

Haha detta var ju riktigt kul. Jag har dessvärre inte så spännande liv. Men jag ska ändå anta utmaningen =)

2007-03-19 @ 13:39:19
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Loppanlej

Vilken rolig läsning!! Fila på sitt hus, ja det kommer man att göra i all framtid.. ;)

2007-03-19 @ 15:48:05
URL: http://loppanlej.blogspot.com
Postat av: Vera

vilken kul lista. Jag måste tänka på den ett tag.
Kram Vera

2007-03-19 @ 17:02:48
URL: http://www.verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Julia

Visste du att ditt bloggnamn "mite" betyder "titta" på japanska. :) :3 roligt att veta va, har typ hört det tusen gånger i olika animeér.

ha det!

2007-03-19 @ 17:10:08
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se
Postat av: Mary

Den verkar superkul! Jag ska bara vila lite och kick som bacill-ass och sen betar jag av den :)

2007-03-20 @ 11:08:40
URL: http://www.maryladyluck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback