Urkul!

Ja, jag kan bara tala för mig själv, men jag tror att svägerskan håller med mig.
Resan till Stockholm har varit kanonbra. Jag är jättenöjd med mina inköp.
Nedan är inköpslistan och det är överstruket vad jag har införskaffat:

Min inköpslista till shoppingresan:

♣  Ngn form av vinterjacka som passar en växande mage

♣ Överdelar; toppar och linnen Kan jag lika gärna köpa hemma, baslinnen och bastoppar.
♣ Klänningar/tunikor Blev som sagt en klänning och olika cardigans!
♣ Ngn form av mamma-kjol Nej, det blev ingen mamma-kjol, lite knapert utbud av mammakläder som sagt.
♣ Ridstövlar svarta Blev iof inga ridstövlar men det blev ett par svarta stövlar!
♣ Stövlar bruna; med och utan klack. Hittade inga bruna som riktigt passade mig, eller som jag var riktigt nöjd med.
♣ Massor av smink
♣ En massa annat roligt som jag hittar som accessoarer
.Blev en rosa dunjacka, en munkjacka och ett par svarta ridstövlar till dottern.

Första dagen började med att vi lämnade bagage på vårt hotell. Innan själva shoppingen började vi med fika och vi hittade till Vetekatten (Vete-katten?). Mycket gott, vi intog en smörgås respektive sallad. Sedan började shoppingen...eller rättare sagt vi strosade omkring och kollade in vad som passade oss. Bra att spana lite innan inköpen börjar. Kl. 13.30 hade vi bokat tid för make up-rådgivning på MAC, NK. Jag började och resultatet ser ni nedan. Kl. 14.30 var det svägerskans tur och resultatet ser ni också nedan. Efter detta drog vi vidare mot nya marker och vi landade på Zara och senare Mango. Vi hittade en hel del som ni kan se nedan också. Det tär på en människa att prova allt för mycket så en kopp kaffe intogs i all hast. Sedan drog vi vidare till hotellet för att lasta av oss lite kassar och toalettbesök. Ut på stan igen för att leta vidare och då hittades så klart skor...eftersom båda två är är skofetischister så kom vi båda hem med skor. Mot kvällningen drog vi hemåt och förberedde oss lite inför kvällsmaten. Matstället kunde varit otroligt mycket bättre. Det var stojigt stimmigt och stressad personal (inget namn nämnt), men nästa gång blir det definitivt inte det stället. Hem för läggdags och så klart lite fotning till bloggen.
Lördagen blev små snabbrundor. Ingen av oss letade efter ngt specifikt så vi bara strosade och tittade in där det föll oss. Men vi kom åter med några kassar hem från lördagen - smink så klart och även lite kläder.
Sedan var det faktiskt ganska skönt att få sätta sig på tåget med en bok.
Men varenda gång vi är i Stockholm så kommer vi på att det är så otroligt mycket vi missar. Som att ta oss till Söder...hur svårt är det? Men tiden bara flyger iväg.
Nästa år blir det kanske tre dagar??
//Mia


Kommentarer
Postat av: Marie

Så kul att du nämner Vete-katten. När jag och min kollega sprang tjejmilen så åt vi frukost på Vete-katten. Haha. Kram

2007-09-30 @ 13:53:30
Postat av: Annie

Häääärligt :D
Vilken toppenhelg!
Kram

Postat av: Mia

Marie: Lustigt! :)
Annie: DEt har varit kanonbra...synd bara att tiden rinner iväg så fort. :)

2007-09-30 @ 20:20:37
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: Loppanlej

Va härligt med en helg i stora Hufvudstaden!!

2007-09-30 @ 20:25:59
URL: http://loppanlej.blogspot.com
Postat av: Mia

Loppanlej: Varit urkul...hade gärna stannat lite längre...men det räckte ändå gott och väl.

2007-10-01 @ 09:28:00
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: Makeupmaniac-Pernilla

...Det trista med hufvudstaden är ju att ALLT är samma crap! "NYA" (med betoning på "nya") Drottninggatan är ju en orgie i svenssonmärken... 3 H&M, två Wedins, en Zara, en Top Shop, nya gallerian "feet first" = skopunkten, Nilson, Din sko...(kul?!) Indiska mm mm. Varför måste allting vara likformigt?? Urtrist tycker jag, som hatar shoppingcenter med samma jävla utbud, Lindex, Kappahl, Indiska, Nilson, Joy, H&M... Ja. Vad hände med individualismen? Man kan lika gärna shoppa i vilken stad som helst, samma märken, samma utbud.

2007-10-01 @ 19:12:07
URL: http://makeupmaniac.webblogg.se
Postat av: Mia

Makeupmaniac-Pernilla: Bor man inte i huvudstaden så är Zara, Mango och Topshop riktigt exotiska. För en annan känns det riktigt bra med dessa svenssonmärken och letar man efter ngt speciellt som inte finns i ens egna lilla stad så är huvudstaden perfekt.

2007-10-01 @ 20:09:36
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback