En lista!

Ann har en lista som jag hakar på att göra.


Nämn något som gjorde dig glad igår:
Det regnade inte, jag planterade blommor i utekrukor, jag dammsög huset. En skönt och go' dag med familjen.
Vad gjorde du kl 08 imorse?
Sov!
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Hjälpte lilla snuttan på med regnkläder, hon skulle ut till pappa och hjälpa honom att städa ett uthus.
Det sista du sa högt?
"Du får komma in om du fryser eller blir våt. Där är pappa!"
Det senaste någon sa till dig:
"Okej, jag ser inte pappa!"
Vad har du druckit idag?
Kaffe och vatten.
Vad var det senaste du åt?
Jag åt stekt fisk, ärtor, potatis och hollandaisesås.
Vad var det senaste du köpte?
Hm, det var hudvårdsprodukter, som inhandlades på nätet i helgen.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Svart!
Vad är det för väder hos dig nu?
Regn, regn, regn och grå himmel.
Godaste glassmaken?
Gammaldagsvanilj, blåbär och lakritsglass, och så gillar jag mjukglass.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, inte direkt...tror kärleken växer fram.
Sover du tungt?
Just nu, de sista nätterna har jag inte alls sovit bra eller tungt.
Drömmer du mardrömmar?
Nej, inte ofta, men kan göra det. Beror på om jag läst ngn deckar eller sett ngt på TV.
Trivs du med ditt jobb?
Hm, inte just nu. Skulle gärna byta till ngt helt annat.
Favoritklädsel?
Jeans, t-shirt och tröja.
Favoritlåt just nu?
Cheek to cheek med Sahara Hotnights. Fast jag gillar också Finlands Eurovisionsschlager bidrag, vad den nu heter? Jo, Leave me alone.
Vad ser du om du tittar till höger?
TV:n och köket.
Vad gör dig glad just nu?
Att jag orkat storstäda badrummet, att lilla snuttan inte bara vill sitta inne och se på TV i regnet utan även vill vara ute.
Vad ska du göra härnäst?
Ska plocka och städa på lilla snuttans rum, är det tänkt iaf.
Höger el vänsterhänt?
Högerhänt!
Humör just nu?
Bra, lite trött dock.
Favoritgodis?
Jag äter allt, blir en periodare av allt, ibland choklad, ibland smågodis.
Kläder just nu?
Verkligen jättegamla jeans från Vero Moda, ett korallfärgat gammalt linne från Noa Noa, en urtvättad brun kofta från Gina Tricot. Alltså ingen snyggklädsel dirket, utan städaoutfiten.
Sommarplaner?
På fredag bär det av till lillebror och svägerskan, nästa vecka åker jag till en kompis i Lund, sedan veckan därpå börjar jobbet igen, fast en tur till Astrid Lindgrens värld får jag in.
Hur många kuddar sover du med?
Två styckna, bra att ha en över huvudet om det kommer en massa flugor och surrar.
Spelar du ngt instrument?
Nope, piano när jag gick på mellanstadiet.
Morgon eller nattmänniska?
Ha, ingen aning, är trött jämt, orkar inte gå upp på morgonen och jag orkar heller inte vara uppe sent. KOnstigt!
Vad är viktigast för dig?
Självklart blir svaret: Familjen!
Är du kittlig?
Nja, inte så värst.
Snarkar du?
Jupp, ibland, säger maken iaf.
Stjärntecken?
Vågen!
Äckligaste insekten?
Vet inte, men jag gillar inte maskar och jag gillar säkert inte andra insekter heller, men det är de jag kommer på just nu. Myggor då!
Stökigt el välstädat?
Hm, jag vill ju inte ha det stökigt, men det har jag. Välstädat har jag det definivit inte, så ngt mittemellan då.
Längtar du mest efter just nu?
Mat tror jag....eller godis....eller glass. Kanske skulle göra en kladdkaka?

Jaha ja, det var det om mig.
Om det är någon som är intresserad så får ni gärna haka på denna lista!!

//MIa

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hurra för listor :)

Postat av: Ann

Cheek to cheek är kanonlåt!

2007-07-04 @ 19:59:58
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ann: Tycker jag också, sånt skönt go i den låten. :)

2007-07-04 @ 20:52:09
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback