Testat - Mineral Eye Powder

image160Så är var det den där shoppingturen igen...
På den shoppingturen införskaffades ju en hel del smink. Bland annat så köpte jag Mineral Eye Powder från Laura Mercier. Färgerna blev Constellation och Asteroid. Detta är ett glitter som kan användas antingen torrt eller vått. Används det torrt måste en bas läggas för att pudret ska fästas ordentligt på ögat.

Mitt omdöme är:
En smidig förpackning där man öppnar burken med ett litet lock. Under finns ett litet "underlock" med ett litet hål där det är lätt att fånga upp en lagom mängd med puder. Ett plus för denna förpackning.
Pudret kan som sagt användas i blöt eller våt form. Kan även användas som skugga eller som eyeliner.
Används den som eyeliner, blöt då penseln och doppa den i burken, ta upp pudret och jobba in en bra arbetsbar massa på handen och applicera som en eyeliner. När man använder den som skugga på locket är det lättast att ta en lite pensel och applicera en liten mängd till en början och sedan lägga på mer och mer beroende på vilken effekt man vill ha. Pudret är ju löst så det är lätt att "tappa" en massa, därför rekommenderar jag en liten mängd till en början och öka efter hand. Samt att du måste ha en bra grund på locket för att pudret ska fästa ordentligt och inte trilla av. Används pudret blött förloras dock lite av glittereffekten.

Min slutsats är dock att pudret inte är något kolossalt storslagen ögonskugga. Det positiva är att det kan användas både torrt och vått.  Trots att jag inte är exalterad utav pudret, så tror jag att jag kommer att använda skuggorna en del...kanske mest som eyeliner. Inget extra är min slutbedöming.

Betyget blir ändå bara:
3 av 5 (en medelmåtta!)

//Mia

Bild: Laura Mercier

Kommentarer
Postat av: Annie

Hmm, jag är kass på att rita eyelinerstreck så jag kommer nog att skippa den skuggan helt...

Postat av: nyans

Funderar själv på att innförskaffa LMs mineralskugga. Gillar ju annars IDs lite liknande skugga eftersom den sitter så otroligt bra! Hur sitter Laura Merciers?

2007-05-16 @ 10:15:16
URL: http://nyans.blogsome.com
Postat av: Mia

Annie: Ja, det är ett joks att hålla på med lösögonskugga :) *skratt*
nyans: Tycker att det sitter så där...kanske med ett bättre underlag än vad jag har haft..prova med primer innan. :)

2007-05-18 @ 21:38:00
URL: http://mite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback