Testat - Mineral Powder Spf 15

image154När jag var på shoppingtur till Göteborg den 30 april så inhandlade jag mig Laura Mercier's Mineral Powder Spf 15.

Mitt omdöme om pudret är detta:
Dosan upplever jag som oerhört funktionell och praktisk. Som i en vanlig puderburk får man dra bort skyddshöljet från de så kallade hålen (alltså där pudret kommer ut!). Drar man bort hela skyddsfilmen så brukar man (iallafall jag) ha allt puder i locket och så blir det fruktansvärt svårt att fånga upp en liten mängd av puder och applicera. Det fiffiga med denna burken var att man kunde vrida som ett litet lock över hålen, och då ramlar inte allt puder ut och man kan dosera en lagom mängd. Samt man har inte allt puder här och var....
Själva pudret är lätt att applicera, känns inte som om man bär ngt på sig. Pudret applicerar du i cirklande rörelser i ansiktet.

Enligt Laura Mercier ska man kunna bygga upp pudret i ansiktet och få ett täckande resultat som en foundation (som många andra mineral puder) eller också kan man endast använda det som ett färgat puder över vanlig foundation.
Resultatet blir enligt mig bra täckande, täckande fast ändå transparent och pudret ger även lyster i ansiktet och  ser inte matt ut...jag gillar inte allt för täckande puder då jag upplever att det ofta ser tätt och konstigt ut i ansiktet. Se bilden - går att förstora om ni klickar på den. På bilden har jag applicerat 2 ggr och jag tycker att resultatet blev bra - helt enkelt lagom.

Den borste som man ska användas är en tjock och tät borste.

Min slutsats är att jag gillar detta puder och jag kommer använda det mycket i sommar. Dock tycker jag att det är lite jobbigt med löst puder och jag har alltid tyckt att det varit jobbigt. Jag skulle älska det om det fanns i fast form så jag kunde bära det med mig i väskan.Det är det enda negativa.

Betyg utav mig blir:
4 av 5 (pga att jag inte gillar löst puder!)

//
Mia

Bild: Laura Mercier

Kommentarer
Postat av: Ann

Gillar inte heller löst puder. Pga att det alltid ligger puder på golvet/handfatet. Sedan så tar jag så mkt för det syns så dåligt. Men det är jag det ;)

Postat av: nyans

Härligt med en recension så snabbt!
Har aldrig riktigt kommit överens med mineralfoundations men Laura Merciers mineralpuder låter som något även jag skulle våga mej på.

2007-05-09 @ 12:52:43
URL: http://nyans.blogsome.com
Postat av: therese

Har ett i.d. löspuder som jag gillar väldigt mycket. Gillar det dock inte, precis som du för att det är just löspuder och jag inte kan ha med mig det i väskan.
Sminkburkar som har plast över hålen, dem brukar jag göra hål i plasten på så mycket jag tror mig behöva istället för att dra bort hela plasten.
L.M. pudret kanske man kan bära med i väskan ändå om man helt kan täcka hålen? Fast borsten är ju iofs. fortfarande kvar och ivägen.

2007-05-10 @ 13:45:33
URL: http://tje1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback